A hűtőgép-saga
Még valamikor nyár végén kitaláltuk Mónival, hogy ideje lenne egy új hűtőgépet vennünk, mert a régi már 17 éves, túlhűt, és nem is lehet már állítani rajta.
Szeptemberben utánanéztünk, hogy mik a lehetőségek, mi lenne az, ami műszakilag és esztétikailag (valamint árban) megfelel az igényeinknek.
Nagyjából körvonalazódtak is az igények:
- 60 cm széles
- alulfagyasztós kombinált
- max. 190 cm magas (ez már kompromisszumos megoldás lett, konyhaszekrény átalakítással)
- total no-frost
- lehetőleg kiálló fogantyú nélkül
- legyen megbízható
- legyen szép
- (nekem még opcionálisan a digitális hőmérsékletszabályzás is benne volt)
Hosszas válogatás után sikerült választani egy típust: Hotpoint-Ariston SBD 1822 F/HA. Móninak egyébként is tetszettek az Indesit hűtők, ez pedig annak a társmárkája.
Ez már kb. október közepére esett, ekkor elkezdtük keresni, hogy hol lehet megvenni. Találtam egy webshop-ot, megrendeltem vasárnap. Hétfőn jött is a visszaigazolás, hogy rögzítették, valamint a várható szállítási idő több, mint három hét. (Persze én idáig nem scrolloztam le).
Másnap telefon: nincs Magyarországon a típusból, december második felére várható a szállítmány. Kértem egy kis türelmet, körbejártam a környékbeli elektronikai áruházakat. Euronics: nincs az importőrnél, nem tudnak szállítani. Media Markt, Tatabánya: két héten belül hozzák, de majd' 20.000-rel drágább. Jó, lemondtam a webshopos rendelést, megrendeltem náluk.
Letelt a két hét, nem hívtak. Bementem, kérdeztem, hogy mi van. Utánanéztek: jé, nincs Magyarországon, csak decemberben tudnak szállítani! Bazmeg. Ejnye. Nyilván nem ezért rendeltem ám náluk... :(
Eljött a december, a második hetétől kezdve minden hétvégén mentem megkérdezni, hogy mi van már? Konstans válasz: hétfőn felhívom az importőrt és telefonálok, mert hétfőn és szerdán van szállítás. Következő héten ugyanez.
Huszadika körül változás: idén már ne számítsunk rá, térjünk vissza a kérdésre januárban. Két ünnep között jártam arra, megkérdeztem, hogy januárban mégis mikor. Válasz: rögtön negyedikén telefonál az importőrnek, majd hív engem.
Persze nem hívott. Pénteken felhívtam a webshopot, ahonnan eredetileg rendeltem. Megkérdeztem tőlük, hogy ha most rendelnék, akkor tudnának szállítani? Válasz: az importőr még nem kezdett dolgozni, csak hétfőn fognak, de akkor visszaszól nekem.
Hétvégén ismét rákérdeztem a Media Marktra (közben mosógépet nézni mentünk), konstans válasz: hétfőn telefonálunk.
Hétfőn persze csak a webshop hívott: igen, tudnak szállítani. Ugyan drágább, mint az eredeti rendelésem, de még mindig 15.000-rel olcsóbb, mint a Media Markt.
Vártam még egy kicsit a Media Markt hívására, mert egyébként is sok dolgom volt, nem tudtam ezzel foglalkozni. Szerdán meguntam, bementem hozzájuk és lemondtam a rendelést. Új rendelés a webshopból valamikor csütörtökön. Következő pénteken pedig szállítottak. Korrekt. Egyébként a Market World volt a webshop.
Amíg a szállításra vártunk kitaláltuk, hogy milyen mosógépet szeretnénk. Irány a Media Markt (nem röhög!). "Sajnos csak a kiállított darab van, de két héten belül tudunk hozni egyet". Móninak elborult az agya, amint ezt a Pénznyelőből (és innen, a Media Marktból is) jól ismert mondatot meghallotta. Távoztunk, majd megrendeltem az eBoltból, ahonnan következő hétfőn (tehát nyolc naptári nap) ki is szállították.
Itt a vége, fuss el véle.
- siz blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni