plus4

SI[D]zPlay

Release date: 
2015-10-08
Description: 

This is a player for the HVSC SID collection.

Main features:

  • Only PSID format is supported (RSID requires a full emulated C64 environment).
  • On NAE cards C64 SID clock frequency is used with direct writes to the SID registers (so musics which update SID more than once within a single frame are fully supported)
  • On other SID-cards the register values are copied from RAM.
  • Currently there is no TED converter.
  • Works on both NTSC and PAL computers using correct timing for both VBlank and timer based musics.
  • Relocates itself in memory to allow loading SIDs everywhere.
  • SD2IEC directories and Dxx disk images (D64, D71, D81, stb) are supported.
  • Loading uses KERNAL routines so it's compatible with everything.

Edit: I've published the sources too. You will need 64Tass to compile (I've attached a batch file name make.bat for Windows).

Platforms: 
Commodore plus/4
Downloadable file(s): 
AttachmentSize
Package icon sizplay_0.99beta.zip65.32 KB
Package icon SIzPlay_1.0.zip66.67 KB
Package icon sizplay_1.0_sources.zip14.41 KB

Commodore plus/4 + JiffyDOS + SD2IEC

I wanted a modern storeage for my favourite plus/4 a long time ago where I can store a lot of stuff on some kind of flash based solution. Based on a topic on plus/4 World I've decided to get an SD2IEC.

English

SizMon3

Release date: 
2011-12-31
Description: 

This is a monitor program with lots of functions. It has been created for use as an EPROM. Thus it does not need to be loaded it's always available.

The attached zip has two versions:

  • sizmon3.rom - without load address (for emulator use)
  • sizmon3.prg - contains load address; this one can be transferred to the real machine

In addition there is a documentation in the zip. Open that for more information.

Platforms: 
Commodore plus/4
Commodore 16 / 116
Downloadable file(s): 
AttachmentSize
Package icon sizmon3_v3.0.zip98.54 KB
Package icon SizMon3_v3.13.zip152.47 KB

EPROM írás

Múltkor arckönyvön már említettem, hogy megírtam életem első EPROM-ját. (Persze elb@sztam nem lett jó). Sikerült rájönni a problémára, úgyhogy most megismételtem, közben néhány fotót is készítve. :)

Undefined

Commmodore billentyűzet javítás

Van egy dobozos C128-am (a lapos fajta), amire egyszer balfék módon ráejtettem egy REU-t, kb. 80 centi magasból, és a @ billentyűt remekül kitörte a helyéből. Kicsit morcos lettem, és Bithunter fórumán megkérdeztem, hogy van-e valami tipp, hogy hogyan lehet javítani. Azt mondták, hogy a C64C (ez a lapos változat) és a C128 billentyűzete mechanikusan azonos. Úgyhogy a Vaterán leütöttem 3db romos üres C64 házat billentyűzettel, mindösszesen 1Ft értékben. :)

Undefined

C116

Na csak fent maradtam fél egyig. Meg is szereztem a legkissebb valaha gyártott commodore gépet. Előtte egy kis Heroes-zal töltöttem az időt, utána meg elolvastam az anyázóblogot. A Heroes-ban sikerült jól megkavarni a történetet, kellett egy darabig emésztenem...

Undefined